Po minuloročnej vzťahovej satire Objekt Ty podľa Arthura Schnitzlera tento raz zoskupenie Uhol_92 na Dotykoch a spojeniach uvedie generačný politický pamflet režisérky Alžbety Vrzguly. Inscenácia Ponížení a krvilační svojím názvom evokuje Dostojevského román Ponížení a potupení, v skutočnosti je inscenácia viac inšpirovaná románom Stefana Zweiga Svedomie proti násiliu. V jeho jadre leží spor francúzskeho teológa Sebastiána Castellia s Jánom Kalvínom postavený na obhajobe slobody náboženského svetonázoru proti totalitarizmu viery, fanatizmu, ktorý dokonca vedie k popravám protivníkov v protiklade s princípmi kresťanského učenia. V inscenácii však nejde primárne o obhajobu či obžalobu nejakého náboženského presvedčenia, ale o kritiku demagógie a populizmu a vyjadrenie znepokojenia nad stavom súčasnej spoločnosti, napríklad nad tým, ako cirkev stále ovplyvňuje politické myslenie a zákonodarstvo, aj napriek ústavne ukotvenej sekularite našej krajiny.
Inscenácia prezrádza rozčarovanie mladej generácie zo sveta, v ktorom žije. Je v istom zmysle radikálna, je gestom, ktorému nemusíme v každej chvíli rozumieť a s ktorým sa nemusíme ani nevyhnutne stotožniť, ale predsa v nás znepokojivo rezonuje. Naliehavosť, ale aj formálnu atraktivitu jej dodáva živá elektronická hudba zoskupenia Isobutane. Výtvarný kľúč k inscenácii určujú najmä nápadité kostýmy Bet Moth, ktoré kombinujú futuristický klubový štýl so zámernou výstrednosťou a opulentnosťou. Mladý tvorivý kolektív touto inscenáciou opäť demonštruje, že mu nie je ľahostajná budúcnosť našej spoločnosti, hoci ružovo ju v žiadnom prípade nevidí.
Alžbeta Vrzgula je režisérka a autorka textov. Študovala na VŠMU v Bratislave, absolvovala stáže vo Francúzsku a na JAMU v Brne. V roku 2017 s kolegami z katedry réžie a dramaturgie založili nezriaďované profesionálne divadlo Uhol_92. V ňom inscenuje prevažne vlastné texty. Je tiež koordinátorkou podujatí reflektujúcich tému klimatickej zmeny v umení.
dramaturgia: Peter Galdík
scéna, kostýmy: Bet Moth
hudba: Isobutane
pohybová spolupráca: Zuzana Sehnalová