Stará zaprášená izba v ešte staršom a zaprášenejšom americkom meste. Jeden muž cestujúci s hromadou rúk, hľadajúc tú svoju. Keď sa mu ozve párik, ktorý tvrdí, že ju má, neváha a okamžite vyrazí. Nájdenie jeho stratenej ruky sa skomplikuje pri príchode do hotela. Dotieravý recepčný, zatajené informácie a farba ponúknutej ruky v ňom prebúdzajú túžbu po pomste. Čierna komédia s bizarným príbehom potvrdzuje, že občas aj násilie a krutosť môžu byť dôsledkom smútku a veľkej straty. Nielen straty ruky.
Lukáš Lipčák vyštudoval herectvo na Konzervatóriu Jozefa Adamoviča v Košiciach. Je študentom Akadémie umení v Banskej Bystrici v odbore divadelná réžia, dramaturgia a teatrológia.
preklad: Lukáš Lipčák
dramaturgia: Tereza Mankovecká
scéna, kostýmy: Jaroslav Daubrava
Helverova noc od Ingmara Villquista ukazuje, ako môže silnejúce násilie a militarizmus postihnúť spoločnosť a preniknúť do osobných vzťahov. Zobrazuje víziu ľudského správania, keď už nie je kam utiecť. On a Ona. Spomienky, láska, hnev, strach a porozumenie. Počas jed(ineč)nej noci. Nadčasový príbeh ľudskej tragédie (kdesi na začiatku bližšie nešpecifikovanej genocídy), ktorý sa môže odohrávať kdekoľvek a kedykoľvek. Čiže aj tu i teraz.
Matúš Hollý vyštudoval herectvo na Fakulte dramatických umení AU v Banskej Bystrici. Na škole naďalej pôsobí ako doktorand. Je členom umeleckého súboru Bábkového divadla na Rázcestí v Banskej Bystrici. Spolupracoval so Spišským divadlom a Starým divadlom Karola Spišáka v Nitre.
pohybová spolupráca: Dávid Szöke
Autorská spoveď dvanástich študentiek a študentov herectva Akadémie umení v Banskej Bystrici o ich túžbach a snoch. Jeden režisér, jeden scénograf, dvanásť študentov a lockdown v Banskej Bystrici, ktorý zintenzívnil cestu objavovania seba samého, odkrývania tajných plánov, skrytých radostí i vnútorných bolestí. Skúmajú sa limity ľudských túžob, hranice hereckých možností a vyjadruje sa absolútna nechuť študentov ukončiť školu a nastúpiť za pokladňu v supermarkete. Nehovorí sa len o mŕtvych, čo nás opustili, ale aj o živých, ktorých sme opustili my.
Ján Luterán vyštudoval divadelnú réžiu na VŠMU v Bratislave, spolupracuje s viacerými slovenskými divadlami. Je nositeľom dvoch ocenení z festivalu súčasnej drámy a divadla Nová dráma/New Drama. Pre jeho režisérsky rukopis je príznačný nadhľad, zmysel pre originálne divadelné skratky a osobitý humor. Inklinuje k súčasnému divadlu.
scéna a kostýmy: Michal Lošonský
pohybová spolupráca: Soňa Kočanová
pedagogické vedenie: Richard Sanitra